În anul 2017, la inițiativa Gabrielei Firea – Primar General al Capitalei – au fost înființate 22 de companii municipale, scopul fiind acela de a rezolva problemele de dezvoltare ale celui mai mare oraș al României. La momentul respectiv, reprezentanții opoziției declarau că toate aceste companii ale Holdingului Municipal București–Capitală Europeană au luat ființă doar pentru ”a servi interesele Gabrielei Firea”.
Printre aceste 22 de companii municipale se afla și Compania Municipală de Dezvoltare Durabilă București, înființată pentru a se ocupa de arhitectura Capitalei, dar putând avea și activități de achiziționare sau vânzare a unor imobile.
Compania Municipală de Dezvoltare Durabilă București a fost condusă de Lavinia Ionescu, apropiată a fostului Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea.
Vremurile se schimbă, interesele personale sau de grup suferă, la rândul lor, schimbări, cert este că, după alegerile locale, la Primăria Capitalei s-a instalat Nicușor Dan, iar vântul schimbării a afectat și activitatea profesională a Laviniei Ionescu – care a fost și consilier juridic superior (2020, potrivit declarației de avere și de interese) în Primăria Sectorului 1 condusă de Daniel Tudorache (PSD) -, aceasta trecând, surprinzător, în ”cealaltă tabără”.
Surse GÂNDUL.RO ne-au transmis, ÎN EXCLUSIVITATE, că – deși era considerată o apropiată a Gabrielei Firea, fiind numită chiar de către aceasta la conducerea Companiei Municipale de Dezvoltare Durabilă București – Lavinia Ionescu s-a reorientat rapid.
Femeia de afaceri ocupă, acum, funcția de secretar general la Primăria Sectorului 1, acolo unde este primar Clotilde Armand, adversar politic înverșunat al fostului Primar General al Capitalei.
”Nimeni nu mai înțelege nimic după o astfel de mutare”, transmit sursele GÂNDUL.RO.
După un an de la înființarea Companiei Municipale de Dezvoltare Durabilă București, Gabriela Firea lăudase ”echipa tânără” și declarase că există deja proiecte pentru construcții funcționale, cu termene minime de concepție și execuție”
”Spre deosebire de anii precedenți, în care durata de proiectare era îndelungată, estimările de proiectare actuale sunt, în funcție de tipul de proiect între 3, 6 și 9 luni. Vorbim de investiții vitale pentru Capitală, oraș încă deficitar la capitolul infrastructură sportiva, culturală, medicală și locativă. Bucureștiul are nevoie de infrastructură modernă pentru sănătate, dar și de spații performante pentru sport și cultura și, așa cum am promis, prin Holdingul Municipal București–Capitală Europeană, vom dezvolta proiecte sustenabile, într-un interval de timp rezonabil, așa cum se întâmplă în celelalte capitale din Europa”, mai spunea Gabriela Firea, potrivit cetateanul.net.
Aceeași sursă preciza, la vremea respectivă, că Lavinia Ionescu ”deţine mai multe mii de mp de teren în Ciolpani”, că este o femeie de afaceri de succes și, suplimentar, ”implicată ca acţionar şi administrator în patru companii – Pensiuni Turism Ciolpani SRL (unde deţine 95%), Micloşoara Hunting SRL (100%), Retro Media SRL (0,1%) şi Pacta Consulting (100%)”.
Directorul general de atunci al CMDDB, Lavinia Ionescu – compania este condusă, acum, de Tudor Popescu – urma să coordoneze cel puțin patru proiecte impresionante la nivelul Capitalei.
Potrivit Ordonanței de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ (art.243), printre atribuțiile secretarului general al primăriei se regăsesc următoarele:
a) avizează proiectele de hotărâri și contrasemnează pentru legalitate dispozițiile primarului, respectiv ale președintelui consiliului județean, hotărârile consiliului local, respectiv ale consiliului județean, după caz;
b) participă la ședințele consiliului local, respectiv ale consiliului județean;
c) asigură gestionarea procedurilor administrative privind relația dintre consiliul local și primar, respectiv consiliul județean și președintele acestuia, precum și între aceștia și prefect;
d) coordonează organizarea arhivei și evidența statistică a hotărârilor consiliului local și a dispozițiilor primarului, respectiv a hotărârilor consiliului județean și a dispozițiilor președintelui consiliului județean;
e) asigură transparența și comunicarea către autoritățile, instituțiile publice și persoanele interesate a actelor prevăzute la lit. a);
f) asigură procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a consiliului județean, și efectuarea lucrărilor de secretariat, comunicarea ordinii de zi, întocmirea procesului- verbal al ședințelor consiliului local, respectiv ale consiliului județean, și redactarea hotărârilor consiliului local, respectiv ale consiliului județean;
g) asigură pregătirea lucrărilor supuse dezbaterii consiliului local, respectiv a consiliului județean, și comisiilor de specialitate ale acestuia;
h) poate atesta, prin derogare de la prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, actul constitutiv și statutul asociațiilor de dezvoltare intercomunitară din care face parte unitatea administrativ-teritorială în cadrul căreia funcționează;
i) poate propune primarului, respectiv președintelui consiliului județean înscrierea unor probleme în proiectul ordinii de zi a ședințelor ordinare ale consiliului local, respectiv ale consiliului județean;